Jak vyzrát nad nespavostí

Nespavost je civilizační choroba, kterou trpí mnoho z nás. Pokud se i vy v noci často probouzíte, nebo se budíte velmi brzy, či nemůžete večer usnout, je možné, že jí trpíte také. Poruchy spánku snižují kvalitu našeho života a negativně ovlivňují naše denní aktivity. Tento problém vyvolává řada faktorů, které můžeme snadno odstranit my sami. Pokud se nám to nepovede a nespavost u nás stále převládá, pak je již potřeba se zamyslet, zda by nebylo vhodné řešit to s lékařem.
dřevéné postele
Špatné usínání
Spánek většinou nepřichází po náročném dni nebo při očekávaném stresu. Potom více přemýšlíme a oddálíme si tak klidné usínání. Pro řešení tohoto problému nejčastěji sáhneme po prášku na spaní. Ale abychom spali dobře i bez těchto léků, je vhodné dodržovat správný režim po celý den. Vhodné jsou i večerní rituály, které navozují klidné usínání.

Brzké probouzení
Pokud se budíme příliš brzy a už nemůžeme usnout, jde nejspíš o projev deprese. Tuto poruchu je vhodné řešit s lékařem, který doporučí vhodnou léčbu.
zabalení do polštářů
Noční probouzení
Každý z nás se v noci několikrát probouzí, většinou si to ale ráno vůbec nepamatujeme. Pokud jsme si ale vědomi, že se probouzíme vícekrát než třikrát, nebo jsme během noci dlouho vzhůru, jde také o spánkovou poruchu, kterou doporučujeme řešit s lékařem.

Prevence proti nespavosti
Je důležité se zamyslet, zda můžeme sami udělat něco pro to, abychom si zlepšili spaní a odstranili naši nespavost. Je vhodné začít všechny faktory odstraňovat co nejdříve, protože odkládáním problémů je stejně akorát více prohlubujeme.
zoufalý muž v posteli
Zamyslíme se tedy nejen nad denními aktivitami, zda například příliš nesportujeme, ale i nad tím, zda chodíme pravidelně spát a zda vstáváme ve stejný čas. Snažíme se také vyvarovat nadměrnému stresu i problémům v práci či rodině. Pokud si vytvoříme kladné návyky pro dobré spaní, neměli bychom mít v budoucnu problémy s nespavostí.

4.6
05