MÝTY A FAKTA: Služby poskytované linkou důvěry

Kdokoliv z nás se může dostat do tíživé životní situace, kdy se nemá komu svěřit, případně koho požádat o názor, o radu, nebo jenom o několik slov útěchy. Může se jednat o problém závažného charakteru, může se jednat o problém v rodině nebo v osobním či kariérním životě.
call centrum
Můžete bojovat s novou rolí rodiče, můžete se potýkat se šikanou na pracovišti či ve škole nebo v jakémkoli jiném kolektivu, ale můžete se také jenom cítit osaměle.

Na tohle všechno je zde linka důvěry, jejíž pracovníci vás vždy vyslechnou a pokusí se vám poradit či pomoci:
1.       Budou vám naslouchat
2.       Pokusí se vás uklidnit a stabilizovat, pokud pracovníci uznají, že jste v krizové situaci a panikaříte.
3.       Mohou vám poskytnout pravdivé informace a fakta
4.       Doporučí vám další psychologické poradny případně jiné sociální sítě
5.       Pomohou vám vyjádřit, jak se cítíte a proč
6.       Dokážou zpřehlednit a ujasnit vaši situaci
7.       Doporučí vám náměty a pomohou vám v socializování se
8.       Pracovníci hledají možnost, jak podpořit volajícího, pokud možno v blízkosti jeho bydlení
9.       Pomáhají řešit krizovou situaci klientovi tak, aby byl tento člověk schopen vyřešit situaci sám, nebo ji alespoň dostatečně pochopit a zachovat se podle potřeby
10.   Mohou vám zprostředkovat odbornou pomoc, doporučit některé poradny nebo psychiatrické či psychologické poradenství blízko vašeho domova
slečna s depresí
Jaké jsou největší mýty okolo služeb linky důvěry?
–          Mnoho lidí se domnívá, že se hovory nahrávají a zaznamenávají pro případ kontroly, to ale není pravda

–          Spousta lidí si myslí, že nejvíce klientů, kteří volají na linky důvěry, jsou lidé, pokoušející se o sebevraždu. Pravda je taková, že původně byly tyto linky zřízeny hlavně pro tyto potřeby, dnes ale nabízejí velkou škálu oborů, ve kterých dokáží poradit a pomoci.
vysypané léky
–          Linky důvěry fungují nonstop, to také není pravda. Většina linek důvěry má běžnou pracovní dobu, jako i jiné pracovní pozice.

–          Volání na linku důvěry je zdarma, také mýtus. Většinou se jedná o běžný tarif podle operátorů.

MÝTY A FAKTA: Služby poskytované linkou důvěry
2 (40%)1