Jak se hlídají vozidla?


Pokud si kdokoliv pořídí nějaká ta vozidla či jinou techniku sloužící k tomu, aby se přemísťovala z místa na místo, utratí za to učiněný majlant. A ani provoz podobných zařízení není nejlacinější. A tudíž je nasnadě, že si to hlídá, seč jenom mu síly stačí.
Jenže ony ty lidské síly nejednou nestačí. Protože si představte třeba jediného majitele firmy, který by si měl ohlídat desítky, ale klidně i stovky kusů něčeho takového. Současně a přitom na různých, nejednou i hodně daleko od sebe vzdálených místech. To prostě nejde.bagr na staveništi
Jenže ono to musí jít. Protože vozidla slouží podnikům k tomu, aby se jimi jezdilo, bez tohoto využití by nebyla zhola k ničemu. A dejme tomu stavební technika také nemůže stát zamčená někde v centrální garáži, kde by byla pod dohledem, ale musí se používat chvíli na té a pak zase na oné stavbě.
Prostě je to všechno neustále v pohybu. A neméně neustále tu tak hrozí nejrůznější možné pokusy kdekoho obohatit se na majitelův úkor. Jednou si někdo usmyslí podniknout černou jízdu, jindy si pro změnu pod záminkou služební jízdy zajede na ryby, na houby nebo za ženskými (nebo samozřejmě klidně i za chlapy), někdo použije firemní stavební stroj k nějakému tomu melouchu, tu a tam se z této techniky vycucnou nějaké pohonné hmoty nebo se na účet firmy rovnou natankuje do vozidla soukromého. A je tu ještě tolik dalších způsobů, jak obrat firmu nebo si přilepšit na její úkor!bagr na ulici
A jak to jenom uhlídat?
Jediným řešením je často jedině monitoring strojů. Tedy RMC systém, který lze využít ke kontrole lecčeho, co právě s takovými vozidly a stroji souvisí. Člověk mající přístup k internetu a přístupová práva tak může díky nastaveným parametrům kdykoliv zjistit, kde se tato jeho technika nachází, co se s ní děje, jak tato je nebo naopak není používána. Systém ohlídá i spotřebu a případné zneužívání pohonných hmot, vyhodnotí jízdní styl, vykáže produktivitu práce a podobně.
Díky tomu se ví kdykoliv cokoliv. A je logické, že se to stoprocentně vyplatí.